Napredovanje u poslovnom svetu, ostvarivanje uspeha koji se nižu jedan za drugim, zavise od mnogo faktora. Tu su, najpre, stručnost zaposlenih, kao i poslodavca, na prvom mestu, nakon čega dolaze profesionalnost, kolegijalnost, složenost u timu… Kontrola radnog vremena, kada se ne shvati pogrešno, jedan je od načina da se ostvaruju potrebni uspesi.
Kontrola radnog vremena ne služi isključivo kako bi se videlo da li je zaposleni zakasnio na posao ili ranije napustio radno mesto, već je tu da da širu sliku rada jedne osobe i celokupnog kolektiva, što pomaže da se otkriju kako slabe, tako i najjače karike, pa je onda moguće da se poboljšanja usmere tamo gde su najpotrebnija. Međutim, često pitanje jeste koji je to softver za evidenciju radnog vremena najbolje koristiti. Decenijama su u upotrebi bili papir i olovka, što je uslovljavalo pojavu mnogih grešaka, mogućnosti prikrivanja na štetu svih, ali i samog oštećenja radnika i njegovih prava. Proces digitalizacije svih sistema, uticao je da se stvori i digitalni softver za evidenciju radnog vremena.
Kako softver za evidenciju radnog vremena funkcioniše?
Radi se o jednostavnom za upotrebu sistemu koji prati sve radnike. Softver za evidenciju radnog vremena beleži sve potrebne podatke, od prisutnosti radnika na radnom mestu tokom smene, preko njegovih odlazaka na pauzu, izlazaka za radnog mesta koja bogu biti i službenog i privatnog tipa, do manjka radnih sati ili prekovremenog ostajanja na poslu.
Softver beleži kako manjak radnih sati, tako i sve one dolaske na posao pre nego smena počne, te odlaske koji se dešavaju mnogo pošto je smena završena. Samim tim, i poslodavac i služba računovodstva, ali i zaposleni, imaju uvid u broj radnih sati koji zahtevaju zakonsku naknadu. Uz sve to, softver za evidenciju radnog vremena poseduje i kameru, kako bi moglo da se prati „čekiranje“ čime se izbegavaju moguće prevare. Ovakva kontrola radnog vremena postaje fer sistem koji koristi svim strana u okviru jednog kolektiva, bilo da je on manji ili ogroman.
Instalacija softvera za evidenciju radnog vremena
Sistem koji služi da se kontrola radnog vremena sprovede je vrlo jednostavan. ID čitač je u obliku tableta koji se postavlja negde gde je usputno svima kada dolaze na posao, uglavnom već kod samog ulaza. Napaja se pomoću mrežnog kabla ili uključivanjem adaptera na struju. Dalje se sistem povezuje na ruter ili sim karticom, čime se povezuje sa bazom podataka koja skuplja sve potrebne informacije.
Softver za evidenciju radnog vremena ovog tipa nudi opcije uređivanja prema samim potrebama firme, bilo da su to samo dolazak na smenu i odlazak sa nje ili mnogo više od toga. Sistem nudi posebne opcije čekiranje za pauze, privatne odlaske s posla, službene odlaske s posla, prekovremeni rad… Svaku informaciju obrađuje i obeležava zelenom bojom ako se radi o prekovremenom radu, odnosno crvenom ako dolazi do manjka radnih sati. Na ovaj način se mnogo olakšava posao računovodstva pri obračunu i isplaćivanju plata, pa se štedi vreme koje može bolje da se utroši.
Kontrola radnog vremena koja je, poput ove, online, pruža sigurnost kako radniku, tako i poslodavcima, čime se ostvaruju i bolji međuljudski odnosi, pa tekovine digitalnog doba valja u ovoj formi prihvatiti uvek.