Najnovije vesti dana koje su šokirale planetu  – Ubistvo Džona Lenona rasplakalo svet

Najnovije vesti dana su događaji koji se uglavnom dešavaju neočekivano, a gotovo uvek imaju duboke posledice na veliki broj ljudi širom sveta.

Primer za ovakve priče su izbijanje ratova ili epidemija zaraznih bolesti, teroristički napadi, smrti slavnih ličnosti i slično.

Kako su nastale najnovije vesti dana

Novinarstvo se, kao profesija, od samih početaka dosta promenilo, ali je zadatak novinara ostao isti – prvi saznati udarne informacije i podeliti ih sa čitaocima.

Nekada je proces dolaska novinara do informacija, i deljenja istih sa publikom bio dosta komplikovaniji.

U prošlom veku i početkom ovog, kako bi saznala vesti, publika je morala da kupuje dnevnu štampu ili čeka termin narednih vesti na televiziji.

Najnovije vesti dana prvi put su se pojavile na televiziji, i to u Sjedinjenim Američkim državama, u vidu prekidanja programa i direktnih uključenja u program uživo koji bi pokrivao udarne vesti.

Iako revolucionarna u to doba, televizija je danas prilično potisnuta od strane interneta i veb sajtova i portala. Više nema sedenja ispred televizora, već su nam najnovije vesti dana uvek nadohvat ruke, upravo zahvaljujući napretku tehnologije.

Ubistvo Džona Lenona

Ubistvo muzičara Džona Lenona koje se dogodilo 8. Decembra 1980. godine spada u najnovije vesti dana koje su potresle i šokirale svet.

Inetresovanje medija za Lenona i njegovu suprugu Joko Ono tada je bilo veliko, a njih dvoje su učestvovali u fotografisanju za časopis Rollingstone sa čuvenom Eni Libovic, nakon čega su dali intervju di-džeju Dejvu Šolinu.

Nakon što se intervju završio, Lenon i Ono napustili su zgradu Dakota i otišli u studio koji se nalazio preko puta. Tada su prošli kroz grupu obožavaoca, što nije bio neobičan prizor jer su se Lenonovi fanovi tu okupljali svakodnevno.

Lenon je tom prilikom potpisao album koji mu je dao jedan od obožavaoca, a to je bio Mark Dejvid Čapman iz Teksasa.

Kako je kasnije javnost saznala, Čepman je “Bitlse” obožavao kao tinejdžer, ali se sve promenilo nakon 1966. kada je Lenon izjavio da je njegov bend “popularniji od Isusa”, što je ovog muškarca razbesnelo i odlučio je da potraži osvetu.

Čapman je otputovao u Njujork u oktobru 1980. godine i nameravao je da ubije bivšeg člana popularnog benda, ali je odustao.

Ipak, 6. decembra se vratio u Njujork u nameri da okonča život popularnog muzičara.

Iako su mnoge priče o planetarno popularnim Bitlsima spadale u najnovije vesti dana, ova je bila drugačija i ostavila je veliki trag na društvo, muziku i žurnalizam.

Pred 11 uveče te noći, Džon Lenon i Joko ono ponovo su prošli istim putem, a Čapman je ispalio pet metaka iz svog revolvera u Lenona, koji je nakon toga hitno prevezen u bolnicu gde su se lekari gotovo 20 minuta borili da ga vrate u život, ali bezuspešno.

Kako su mediji izveštavali o Lenonovom ubistvu

Ubistvo Džona Lenona, po svim pravilima, spada u najnovije vesti dana, a tako su ga mediji i tretirali.

Hauard Kosel, sportski novinar ABC-a, ovu vest podelio je sa publikom u sred izveštavanja o fudbalskoj utakmici između Patriota i Delfina.

ABC je ovu vest prvi objavio na televiziji, a Stiv Nort, bivši director radio-stanice VLIR o tragediji je obavestio publiku uživo na radiju.

Izveštavanje o tragediji trajalo je danima i nedeljama i emitovane su brojne specijalne emisije posvećene pevaču, intervjui sa kolegama, fanovima..

NBC news narednog dana prikazao je snimke ispred Lenonovog stana gde se veliki broj njujorčana okupio kako bi se oprostilo od legende.

Određene emisije, poput Today show, potpuno su izmenile program i čitavu emisiju posvetile Lenonovoj smrti.

Moć televizije pomogla je u ujedinjavanju ljudi širom sveta u trenutku tragedije. Poštovaoci i obožavatelji Džona Lenona, koji nisu bili u mogućnosti da dođu u Njujork, scene iz ovog grada mogli su da prate na televiziji.

Uticaj medija danas je još veći, s tim što najnovije vesti dana iz svih delova sveta stižu do nas još brže, što je nekada bilo nezamislivo. Veliki uticaj imale su i društvene mreže, te su novinari u mogućnosti da fotografije i snimke sa lica mesta podele sa publikom i pre nego što i sami odu na teren.