Jarboli kao oružje marketinga

Jedan od savremenih načina reklamiranja, za kojim poseže sve veći broj kompanija jesu i zastave, odnosno jarboli. Možda nekome to deluje i pretenciozno, ali sve u principu zavisi iz kog ugla se posmatra. Ako to komentariše konkurencija, lako se može desiti da komentari budu usmereni na to da zastave i jarboli zapravo služe da bi se kompanija, koja je njima konkurentska, odnosno vlasnici te kompanije, pohvale.

Ipak, ako upitate stručnjake za marketing, sasvim je izvesno da će vam objasniti koje su to prednosti, koje takav način reklamiranja može da ima. 

Da li jarboli mogu da budu korišćeni u marketinške svrhe?

Nije nepoznata informacija da se sredstva u marketingu, koja pomažu da se dopre do što većeg broja kupaca nekog proizvoda, odnosno korisnika određene usluge, menjaju vrlo često. Prosto zato što se i potrebe kupaca i korisnika menjaju, a sve u skladu sa trenutnom situacijom.

Ipak, ima onih sredstava koja su uvek u modi. Jarboli su definitivno jedno od takvih sredstava. Kada jednom odlučite da uložite u marketing, onda je najbolje da to bude što trajnije. Većina stručnjaka, koja se bavi ovom oblašću, i te kako dobro zna zbog čega su baš jarboli dobra opcija.

Podrazumeva se da to ni u kom slučaju ne znači da ne treba primenjivati i druga sredstva, koja su u datom momentu dostupna, a kako bi se doprlo do što većeg broja korisnika neke usluge, te kupaca jednog ili više proizvoda. 

S obzirom na to da jarboli ne mogu baš da se svrstaju u tako jeftinu investiciju, kao što su na primer flajeri, trebalo bi i njihovom osmišljavanju pristupiti sa puno pažnje. Isto se odnosi i na postavljanje, odnosno na pozicioniranje. 

Naime, na tržištu se mogu naći i unutrašnji i spoljašnji jarboli. Oni koji su namenjeni spoljnoj montaži su u većini slučajeva izrađeni od fiberglasa, a ne od metala. Razlog za to je vrlo jednostavan i logičan. Budući da su oni jarboli, koji su namenjeni montiranju u unutrašnjosti nekog objekta, odnosno njihovi okviri uglavnom izrađeni od metala, to se ne primenjuje kod onih modela, koji su planirani za montažu u spoljašnjem prostoru, uzevši u obzir da u tom slučaju ne bi bili zaštićeni od udara groma. Upravo zato je važno odmah naglasiti gde će jarbol da bude montiran, kako bi vam bili ponuđeni odgovarajući modeli, koji su namenjeni upravo za montažu u spoljašnjem ili u unutrašnjem prostoru. 

Standardne dimenzije podrazumevaju visinu od 6 metara, kao i od 8 i od 10 metara. Mada mnoge kompanije koje se bave izradom i postavljanjem jarbolu mogu da izađu u susret zahtevima klijenata, tako da jarboli i zastave mogu biti i drugačijih dimenzija, odnosno primarno visine. 

Takođe je dobro napomenuti i to da po zahtevu klijenata jarboli koji su namenjeni montaži u spoljašnjem prostoru mogu da budu i plastificirani, što zapravo znači da mogu biti i u drugoj boji, osim metalik kako je uobičajeno kada su u pitanju takvi proizvodi. U većini slučajeva su bele boje oni jarboli, koji su primarno namenjeni montaži u unutrašnjem prostoru.

Montaža jarbola vrši se na licu mesta od donetih delova i isključivo od strane stručnog lica.